استفاده از جیوه در علم پزشکی

برای مدت طولانی جیوه به عنوان یک ماده تقریبا جادویی در نظر گرفته شده است و برای اهداف تجاری و پزشکی برای ریشه کن کردن جدی ترین بیماری ها استفاده می شود.

استفاده پزشکی از جیوه (جیوه فلز مایع) به خوبی در تک نگاری های پزشکی و کیمیاگری یونان، هند، ایران، عربستان و چین باستان ثبت شده است. شرکت آراد برندینگ در حال حاضر، جیوه همچنان نقش مهمی در طب سنتی در آسیا دارد و همچنان در طب سنتی چینی، طب تبتی، آیورودا، یونانی و سیدا استفاده می شود.

3500 سال است که از جیوه در طب سنتی چین استفاده می شود و اشکال مختلف جیوه هنوز در تمام جنبه های زندگی استفاده می شود. به عنوان مثال، سینابار بسیار سمی است زیرا حاوی جیوه است.

با این حال، جیوه قرمز در چه وسایلی است سمیت را می توان پس از آسیاب و شستن (به نام Shui-Fei) از بین برد. از این رو، به داروی خوبی برای آرام بخش و تسکین تشنج تبدیل شده است (جین و همکاران، 2019). جیوه غیر آلی مانند اتیل جیوه و آمینوسالیسیلیک اسید در واکسن ها، داروها و لوازم آرایشی استفاده می شود.

آماده سازی خارجی اقدامات درمانی ضروری و منحصر به فرد در جراحی طب سنتی چینی (TCM) است. طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه در این میان، فرآورده های خارجی حاوی جیوه دارای ویژگی های حذف لجن و تقویت رشد بازسازی بافت، عقیم سازی، ضدالتهاب، رفع تومور و تسکین درد و همچنین ترمیم زخم هستند. Zuotai، یکی دیگر از داروهای حاوی جیوه، یکی از معروف ترین و مهم ترین مواد دارویی در طب تبت است.

Zuotai می تواند اثر درمانی را بهبود بخشد، سمیت سایر داروها را کاهش دهد و اثرات قابل توجهی در ضد تشنج، ضد التهاب، تب بر و تقویت ایمنی دارد. Menggen Wusu، یک فرآورده معدنی حاوی جیوه که معمولاً در طب مغولی استفاده می شود، لباس بلوچی عمدتاً برای درمان نقرس، روماتیسم، گال و غیره استفاده می شود.

  • منابع:
    1. Mercury and Mercury-Containing Preparations: History of Use, Clinical Applications, Pharmacology, Toxicology, and Pharmacokinetics in Traditional Chinese Medicine
  • تبلیغات: 
    1. راهکارهایی که می توانید با آن پول خود را مدیریت کنید!
    2. استفاده از وسایل یکبار مصرف در فروشگاه ها برای کسب درآمد بیشتر
    3. سبز نگهداشتن انواع گیاه بدون نیاز به آبیاری
    4. روشهایی که با آن می توانید زندگی مرفه داشته باشید!