با استفاده از پاستا جامبو شلز به هیکل ایده آل خود برسید

پاستا سرشار از کربوهیدرات است که مصرف زیاد آن می تواند برای شما مضر باشد همچنین پاستا جامبو شلز حاوی گلوتن است، نوعی پروتئین که برای کسانی که به گلوتن حساس هستند مشکلاتی ایجاد می کند.

از سوی دیگر، ماکارونی می تواند برخی از مواد مغذی را که برای سلامتی مهم هستند، فراهم کند.

این مطلب به شواهد نگاه می‌کند و مشخص می‌کند که پاستا برای شما خوب است یا بد.
پاستا نوعی نودل است که به طور سنتی از گندم دوروم، آب یا تخم مرغ تهیه می شود، آن را به شکل های مختلف رشته در می آورند و سپس در آب جوش می پزند.

امروزه بیشتر محصولاتی که به عنوان پاستا به فروش می رسند از گندم معمولی تهیه می شوند، با این حال، رشته های مشابه را می توان از غلات دیگر مانند برنج، جو یا گندم سیاه تهیه کرد.

پاستا

برخی از انواع ماکارونی در طول فرآوری تصفیه می‌شوند، سبوس و جوانه گندم را از مغز جدا می‌کنند و بسیاری از مواد مغذی را از بین می‌برند.

گاهی اوقات ماکارونی تصفیه شده غنی می شود، به این معنی که برخی از مواد مغذی مانند ویتامین B و آهن به آن اضافه می شود.

ماکارونی سبوس دار نیز موجود است که حاوی تمام قسمت های مغز گندم است.
اکثر مردم ماکارونی تصفیه شده را ترجیح می دهند، به این معنی که هسته گندم از جوانه و سبوس و بسیاری از مواد مغذی موجود در آن پاک شده است.

پاستاهای تصفیه شده کالری بیشتری دارند و فیبر کمتری دارند، این ممکن است باعث کاهش احساس سیری بعد از خوردن آن شود، در مقایسه با خوردن ماکارونی با فیبر بالا و غلات کامل.

با این حال، مطالعات دیگر نتایج متفاوتی را در مورد فواید ماکارونی غلات کامل یافته اند، مطالعه ای که شامل 16 شرکت کننده بود نشان داد که هیچ تفاوتی در سطح قند خون پس از خوردن ماکارونی تصفیه شده یا ماکارونی غلات کامل وجود ندارد.

با این حال، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات های تصفیه شده ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.