با صابون کرم دار گل سیتو بوی سوختگی در منزل را از بین ببرید

اگر مشکل پوست حساس است، سعی کنید از صابون کرم دار گل سیتو ملایم استفاده کنید. آلرژن‌های تماسی رایج که باید در صابون‌ها اجتناب شود عبارتند از: عطر، متیل ایزوتیازولینون، متیل کلروایزوتیازولینون، کوکامیدوپروپیل بتائین و بلسان پرو.

اگر آب و صابون در دسترس نیست، CDC استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل را توصیه. پس از استفاده از ضد عفونی کننده دست برای تمیز کردن دست ها، قبل از استفاده از مرطوب کننده، صبر کنید تا محصول کاملا خشک شود.

بدن خود را هیدراته نگه دارید. کم آبی نیز می تواند باعث خشکی پوست شود. مایعات زیادی بنوشید – به ویژه آب – و نوشیدنی هایی که باعث کم آبی بدن می شوند مانند الکل و کافئین را محدود کنید.

از عوامل تحریک کننده اجتناب کنید. اگر بیماری پوستی مانند اگزما دارید، تماس با محرک ها می تواند علائم را بدتر کرده و پوست را خشک کند. با این حال، اجتناب می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد.

قبل از خواب، به یک صابون مرطوب‌کننده‌تر نیاز دارید. یک گزینه عالی، ژله نفتی ساده است که ضخیم و انسدادی است، برای حفظ رطوبت عالی است و حاوی مواد اضافی است که می تواند پوست را تحریک کند. برای موارد شدید، قرار دادن این لایه زیر دستکش‌های نخی سفید در شب می‌تواند به محفظه بیشتر رطوبت کمک کند.

اگر دچار درماتیت یا پوست شدیدا خشک و تحریک شده هستید، ممکن است نیاز به ارزیابی توسط متخصص پوست و داروهای تجویزی داشته باشید. بسیاری از روش های پوست به ارائه ویزیت بیماران از طریق پزشکی از راه دور ادامه می دهند.

دست‌ها را با آب سرد یا ولرم و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و بین انگشتان و اطراف ناخن‌هایتان را کاملا بشویید (فیلم شستشوی دست را ببینید). طبق توصیه CDC که توسط مطالعات علمی متعدد پشتیبانی می شود.

به نظر نمی رسد دمای آب بر از بین بردن میکروب ها تأثیر بگذارد. آب بسیار داغ می تواند بیشتر به پوست آسیب برساند و باعث خشکی پوست شود. برای جلوگیری از به دام افتادن زباله ها و میکروب ها، ناخن ها را کوتاه کنید.