بررسی نژاد های مختلف سگ های پاکوتاه تریر

دندی دینمونت تریر یک نژاد سگ است که در مرز بین اسکاتلند و انگلیس به وجود آمده است. این اولین بار به عنوان یک نژاد عمومی توسعه یافت، اما بعداً به نام شخصیتی از رمان سر والتر اسکات “Guy Mannering” تغییر نام داد.

دینمونت تریر سگ کوچک اسکاتلندی از خانواده تریر است. سرویس آرکوپال این سگ ها با پاهای کوتاه عموماً نژادهای مقاومی هستند و ممکن است به دلیل این پاهای کوتاه در بالا رفتن از پله ها مشکل داشته باشند. طبق گفته باشگاه دندی دینمونت تریر، دندی دینمونت تریر دارای کت ابریشمی در دو رنگ است و به عنوان تریر فلفلی و خردلی نیز شناخته می شود.

رنگ فلفل آن‌ها از خاکستری نقره‌ای روشن تا آبی تیره سیاه، و خردلی از حنایی تا قهوه‌ای مایل به قرمز متغیر است. این نژاد سگ پاکوتاه به دلیل دم و بدنی محکم و در عین حال انعطاف پذیر شناخته شده است. سرهای Dandie Dinmont Terriers تقریباً سفید در سایه هستند. رنگ کت تا هشت ماهگی ثابت می شود، در حالی که سگ تا دو سالگی کاملا بالغ می شود.

دندی دینمونت تریر یک نژاد سگ جیبی است که طبیعت کوچکی دارد. این سگ های کوچک بسیار با اعتماد به نفس و پر نگرش هستند. آنها با بدن دراز و دم قیچی ظاهری منحصر به فرد دارند. دندی ها بسیار خوش اخلاق هستند اما در عین حال می توانند بسیار تهاجمی باشند. Dandie Dinmonts فداکار، بازیگوش و دوستانه هستند. آن‌ها دوست ندارند درگیر گروه باشند و به پیوند با یک نفر در یک زمان اعتقاد دارند.

شیک پوش ها نیز دوست دارند در یک خانواده باشند ارکوپال جدید اما فقط به آن خانواده محدود می شوند. با این کار، دندی دینمونت یک نگهبان هوشیار است و علیرغم اینکه بی صدا و بلند است، پارس بسیار بلندی دارد.

دندی دینمونت تریر که عمدتاً متعلق به مردم رومانی بود، به عنوان تریر خردل و فلفل شناخته شد. محبوبیت سگ های Dandie Dinmont به مرزهای انگلستان و اسکاتلند محدود شد و برای مدت طولانی برای اهداف شکار استفاده می شد.

امروزه آنها یک گونه نادر هستند، اما بسیاری از مردم آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند. بنابراین، در حال حاضر، آنها در خانه های دوست داشتنی زندگی می کنند و از بودن در کنار خانواده لذت می برند.

  • منابع:
    1. Fun Dandie Dinmont Terrier Facts For Kids
  • تبلیغات: 
    1. مردی توپ پینگ پنگ را به جای گیلاس زرد به فروش رساند
    2. شیشه دوجداره ای که باعث شد یک فرد ناشنوا شود
    3. پیداکردن دست کش آلوده در معده یک سگ
    4. استفاده از صندلی ماساژور، موجب فلج شدن کودک شد!