به تازگی از سرکه بالزامیک سی سام در صنعت داروسازی استفاده می شود

سرکه بالزامیک رنگ تیره متمایز خود را از اولین مرحله فرآیند به دست می آورد که کاهش آب انگور فشرده است،این نکته را هم به یاد داشته باشید که سرکه بالزامیک سی سام با افزایش سن در بشکه های چوبی حتی تیره تر می شود، روند پیری همچنین به سرکه بالزامیک درجه خاصی از ضخامت و بافت می دهد.

به دلیل این تفاوت ها سرکه بالزامیک کاربردهای متفاوتی در آشپزی خواهد داشت، سرکه بالزامیک طعم استیک، ماهی و مرغ را افزایش می دهد، همچنین جزء برخی از سس های سالاد است و روی میوه های تازه مانند هلو و توت فرنگی می ریزد، برخی از ناهار خوری ها نیز سرکه بالزامیک سنتی را برای پایان دادن به غذا می نوشند.

سرکه بالزامیک نوعی سرکه است که از قرن ها پیش وجود داشته است، بیشتر در سس های سالاد استفاده می شود اما همچنین می تواند به عنوان یک ماده یا ادویه در بسیاری از غذاها استفاده شود، یک چیز مسلم است و آن هم اینکه اگر از سرکه بالزامیک به عنوان یک ماده استفاده کنید طعم غذایتان را دوست خواهید داشت.

سرکه بالزامیک

 

سرکه بالزامیک نوعی سرکه است که از انگور تهیه می شود و آن را پخته و شربت می کنند، حداقل به مدت 12 سال در بشکه های چوبی کهنه می شود، رنگ عمیق متمایز و طعم غنی آن را می دهد.

سرکه بالزامیک که اغلب به عنوان طلای مایع شناخته می شود یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین انواع سرکه است، سال ها طول می کشد تا شکل بگیرد اما وقتی به درستی آماده شود، می تواند خوشمزه باشد، با طعم شیرینی که یادآور عسل یا ملاس است و رایحه ای خاکی شبیه بشکه انگور پر از میوه است.

پیری بالزامیک با تخمیر آب انگور تا 10 روز شروع می شود که ما آن را “باید” می نامیم، شربت را می توان در انواع بشکه های چوبی از جمله بشکه های بلوط، شاه بلوط، گیلاس، ارس، توت و اقاقیا کهنه کرد.

بسته به نوع بشکه ای که برای پیری سرکه بالزامیک استفاده می شود، فرآیند تخمیر می تواند از 3 تا 12 سال طول بکشد، سرکه بالزامیک یکی از همه کاره ترین موادی است که می توانید در آشپزی استفاده کنید اما همچنین یکی از کم ارزش ترین هاست.

حقیقت این است که سرکه بالزامیک گوشت را با شکستن پروتئین ها و حل کردن فیبرهای عضلانی نرم می کند و آن را لطیف تر و خوشمزه تر از بدون بالزامیک می کند.