تاثیرات مصرف لیموترش بر سلامتی

وقتی زندگی به شما لیمو می دهد … خوش شانس هستید. لیمو سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. آنها به ویژه منابع خوبی از ویتامین C و فولات هستند.

به گفته دپارتمان باغبانی دانشگاه پوردو، لیمو ترش ریز یکی از محبوب ترین مرکبات اسیدی است. منشأ آنها ناشناخته است، اگرچه برخی باغبانان نظریه می دهند که آنها از شمال هند آمده اند. لیمو ترش شیرازی در سراسر جنوب اروپا، خاورمیانه و شرق آسیا رشد می کند. آنها در سال 1493 توسط کریستوفر کلمب به دنیای جدید آورده شدند. امروزه تولید کنندگان پیشرو لیمو عبارتند از: کالیفرنیا، آریزونا، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، قبرس، لبنان، آفریقای جنوبی و استرالیا.

لیمو در تمام طول سال در دسترس است اما تابستان فصل اوج آن است. لیمو یک میوه بسیار متنوع است. می‌توانید آن‌ها را به صورت ورقه‌ای بخورید، آب لیموی سالم بنوشید، لیموناد درست کنید، غذا را با آن تزئین کنید، پوست آن‌ها را آب نبات بزنید و از آب و پوست آن در آشپزی و غیره استفاده کنید.

با توجه به سالم ترین غذاهای جهان، یک چهارم فنجان آب لیمو حاوی 31 درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C و 3 درصد فولات و 2 درصد پتاسیم است که همگی برای حدود 13 کالری است. یک لیموی خام کامل حاوی 139 درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه است و 22 کالری دارد.

مطالعات اخیر نقش لیمو ترش صادراتی را در دسترسی به کاروتنوئیدها، که فیتونوترینت‌های مفید، از سایر غذاها در طول فرآیند گوارش هستند، بررسی کرده‌اند. کاروتنوئیدها می توانند دسترسی زیستی و فراهمی زیستی کمی داشته باشند، به این معنی که حتی اگر یک غذای غنی از کاروتنوئید مانند هویج بخورید، ممکن است بسیاری از کاروتنوئیدها را جذب نکنید.

مطالعه ای در سال 2018 در مجله بین المللی مهندسی تغذیه و مواد غذایی نشان داد که کاروتنوئیدهای موجود در هویج پخته یا پوره شده، وقتی با آب لیمو، روغن زیتون و کشک آب پنیر ترکیب می شوند، تقریباً 30 درصد بیشتر از هویج های پخته شده در دسترس هستند. این نشان می‌دهد که لیمو ترش سه فصل می‌تواند یک غذای ضروری مؤثر باشد، به این معنی که، علاوه بر خواص تغذیه‌ای خود، می‌تواند در ترکیب با آنها از سایر غذاها نیز سود ببرد.

طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، که برچسب گذاری مواد غذایی را از طریق قانون ملی برچسب گذاری و آموزش تنظیم می کند.

  • منابع:
    1. Lemons: Health Benefits & Nutrition Facts
  • تبلیغات: 
    1. برای رفع معده درد از گشنیز استفاده کنید!
    2. تنها با چند کلیک ساده مرز میلیارد شدن را گذر نمایید!
    3. پالتی که با آن می توان ماهی صید کرد!
    4. توپ فوتبال رباتیکی که فوتبالیستها را به دردسر انداخت!!