تمایل ماهی قزل آلا پرورشی به تغذیه از ماهیان وحشی

نشانه‌های حس شده توسط ماهی بر تعدادی از ویژگی‌های رفتاری تأثیر می‌گذارد (براون و همکاران، 2003b)، و تجربیات افتراقی نوجوان احتمالاً تفاوت‌هایی بین ماهی‌های پرورش‌یافته و وحشی ایجاد می‌کند (هانتینگفورد، 2004).

به عنوان مثال، تجربه اولیه رودخانه بر زمان ورود به رودخانه برای تخم ریزی تأثیر می گذارد، میوه آرایی سیب ریسک پذیری (ساندستروم و همکاران، 2004)، و رفتار تغذیه (ریریز و همکاران) همکاران، 1998).

تمایل ماهی قزل آلا پرورشی به تغذیه نزدیک‌تر از ماهیان وحشی به سطح زمین حداقل تا حدودی آموخته شده است. در آزمایش‌هایی با ماهی آزاد ماسو (Oncorhynchus masou)، راینهارت (2001) گزارش داد که با گذشت زمان، ماهی‌های وحشی نزدیک‌تر به سطح تغذیه می‌شوند، اگرچه نه به اندازه همنوعان پرورش‌یافته‌شان در ستون آب.

در زمین‌های تخم‌ریزی، ماهی آزاد اقیانوس اطلس نر مزرعه‌دار دریایی، ماهی قزل آلا که احتمالاً ناشی از تجربه آنها از رقابت تغذیه در تانک‌های جوجه‌کشی است، در برخوردهای تهاجمی طولانی‌تر شرکت کرد، زخمی شد و تلفات بیشتری نسبت به ماهی‌های نر وحشی که منشا آن‌ها در همان جمعیت بود، داشت.

این دو سطوح مشابهی از پرخاشگری را نشان دادند (فلمینگ و همکاران، 1997). بهترین زمان مصرف پودر سنجد ماهی قزل آلا مرتع دریا در اواخر فصل از رودخانه تخم‌ریزی بالا رفت، کمتر قادر به انحصار تخم‌ریزی بود، بیشتر در رودخانه حرکت کرد و پس از تخم‌ریزی زودتر از ماهی‌های وحشی که از همان جمعیت سرچشمه می‌گرفت، رودخانه را ترک کرد.

ماهی قزل آلا مزرعه ای دریایی بدون تخم ریزی بیشتر از ماهی آزاد وحشی به دریا بازگشت (جانسون و همکاران، 1990). طرز تهیه زیتون سیاه علاوه بر این، در ماهی قزل آلا (Salmo و Oncorhynchus)، نشانه‌هایی که توسط حشرات مهاجر به سمت دریا مواجه می‌شوند، بر رفتار خانه‌نشینی آنها تأثیر می‌گذارد (هانسن و همکاران، 1993؛ دیتمن و کوین، 1996) و صعود به رودخانه (هانسن و جانسون، 1994؛ جانسون و همکاران. ، 1994).

روی هم رفته، چنین مشاهداتی نشان می دهد که تفاوت در تحریک حسی بین ماهی قزل آلا پرورشی و وحشی بر عملکرد بعدی در طبیعت، مانند دقت خانه داری، تغذیه، مهاجرت و رفتار تخم ریزی تأثیر می گذارد.

  • منابع:
    1. Cultured Atlantic salmon in nature: a review of their ecology and interaction with wild fish
  • تبلیغات: 
    1. با مدیریت مالی می توان یکساله پولدار شد!
    2. مواد تشکیل دهنده گرانول پی وی سی شلنگ
    3. لو رفتن فیلم بازیگر معروف به خاطر انگشت زدن در ظرف شیره انگور
    4. فروش مستقیم لوله پلی اتیلن فشارقوی