در کیسه فریزر رولی پرفراژدار مناسب برای بستن بیماران عصبی در تیمارستان ها

قالب‌گیری تزریق پلاستیک نقش مهمی در توسعه و ساخت محصولات و اجزای متعددی از قطعات هواپیما گرفته تا اسباب‌بازی‌های مصرفی و لوازم الکترونیکی دارد. در اینجا رایج ترین کاربردهای قطعات ایجاد شده از طریق این فرآیند آورده شده است:

با ایند دستگاه میتوان کیسه فریزر رولی پرفراژدار نیز تولید کنید.

به دلیل تطبیق پذیری ذاتی قالب‌گیری تزریقی پلاستیک، قالب‌گیری قطعات مختلف ساختمانی و ساختمانی به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که چرا این روش برای استفاده در ساخت و ساز مناسب است:

پایداری بسیار بالای مواد مورد استفاده
دوام فوق العاده در هنگام قرار گرفتن در معرض عناصر
مقرون به صرفه تر بودن در مقایسه با چوب و فلز
بهره وری انرژی بسیار خوب
وزن کم قطعات و قطعات
انتخاب گسترده ای از تکمیل و مواد

برخی از متداول ترین عناصر تولید شده در صنعت ساختمان شامل لوازم جانبی کوچک و بزرگ، بست ها و ابزارهای دستی مختلف می باشد.

صنایع غذایی
قطعات مورد استفاده در زمینه غذا و نوشیدنی باید از قوانین و مقررات بهداشتی و ایمنی سختگیرانه مانند برنامه GMA-safe و گواهی FDA پیروی کنند.

همه اینها برای اطمینان از رفاه افرادی که از چنین محصولاتی استفاده می کنند ضروری است. برای رعایت استانداردهای فوق، قطعات قالب گیری شده باید فاقد BPA و کاملاً غیر سمی باشند.

به همین دلیل است که انتخاب رزین ها و مواد مناسب برای تولید عناصری که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، مهم است. متداول ترین قطعات تولید شده برای این صنعت عبارتند از:

اجزای مختلف برای تجهیزات پردازش
ظروف برای نوشیدنی و غذا
قطعات برای فیلتر کردن و توزیع نوشیدنی
اجزای سیستم نوار نقاله
روپوش ها
صنعت پزشکی
همانند صنعت غذا و نوشیدنی، قطعات پلاستیکی ساخته شده برای رشته های پزشکی و دارویی باید از دستورالعمل های دقیق تری پیروی کنند.

به منظور رعایت این استانداردها، تولیدکنندگان باید از FDA یا رزین های درجه پزشکی استفاده کنند و اجزای آنها را طبق گواهی ISO تولید کنند.

علاوه بر این، اجزای رشته پزشکی به خواص شیمیایی مختلفی مانند استحکام کششی بالا، مقاومت در برابر دماهای بسیار بالا و غیره نیاز دارند. قالب گیری تزریق پلاستیک برای این زمینه از کاربردها مناسب است زیرا قطعات دارای موارد زیر هستند:

وزن کم
انعطاف پذیری طراحی بالا
کاهش زمان و هزینه ها
خطر کم بیمار

رایج ترین قطعات تولید شده با این فرآیند شامل کیت های تست، محصولات آماده سازی جراحی، اجزای اشعه ایکس دندان و بسیاری موارد دیگر است.