شکل گرفتن عشق دو جوان با خوردن میوه خشک مخلوط در بازار

میوه ها و سبزیجات تازه دارای رطوبت بیشتری هستند و در صورت عدم استفاده مناسب در مدت زمان کوتاهی خراب می شوند. فن‌آوری‌های ذخیره‌سازی موجود مانند تبرید و اتمسفرهای کنترل‌شده گران هستند.

زیرا این فناوری‌ها برای عملکرد سیستم در کل زنجیره تأمین به انرژی مداوم نیاز دارند بنابراین، استفاده از تکنیک‌های خشک کردن تشویق می‌شود.

زیرا تلفات پس از برداشت را کاهش می‌دهد و سهولت در ذخیره‌سازی، حمل و نقل را فراهم می‌کند و در دسترس بودن محصول را در طول سال تضمین می‌کند.

میوه خشک مخلوط در بازار از طریق روش‌های مرسوم مانند خشک‌کردن در معرض آفتاب یا در هوای آزاد روند کندی دارد و ممکن است به دلیل آلودگی منجر به کیفیت پایین‌تر محصول شود.

 

تکنیک های مختلف خشک کردن پیشرفته مانند خورشیدی، مایکروویو، خلاء، مادون قرمز، انجماد، خشک کردن در کوره، و فن آوری های مختلف خشک کردن ترکیبی در سراسر جهان توسعه یافته است که با موفقیت برای میوه ها و سبزیجات مختلف استفاده می شود.

این مقاله عمدتاً بر بررسی عملیات خاص محصول، تأثیر آن بر کیفیت، کارایی، مقرون به صرفه بودن و توانایی حفظ مواد مغذی تمرکز دارد.

محصولات خشک شده به طور گسترده توسط صنایع مرتبط با شیرینی پزی، نانوایی و صنایع شیرینی و تقطیر در توسعه محصولات جانبی همه کاره از جمله سس، چای، پودینگ، تزئینات و مکمل های غذایی برای نوزادان و همچنین کودکان استفاده می شود.

میوه ها و سبزیجات را می توان با حفظ مناسب مواد مغذی و ترکیبات تقویت کننده سلامت خشک کرد. فن‌آوری‌های خشک کردن محصول خاص برای حفظ کیفیت محصولات کم‌آب بهینه شده‌اند.

میوه ها را می توان به صورت چرم میوه و رول نیز خشک کرد. گوشت را می توان خشک کرد (به “بیایید حفظ کنیم: گوشت و مرغ” را ببینید) گیاهان یکی از ساده ترین غذاها برای خشک کردن هستند (به «بیایید حفظ کنیم: گیاهان خشک کن» را ببینید).