فروش کاشی سنتی چاپی در بازار تهران ممنوع اعلام شد

کاربردها و انواع کاشی سنتی چاپی مورد استفاده در ساخت و ساز زیاد است،کاشی در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود که پانل های نازک یا عناصری هستند که برای پوشش سطوح استفاده می شوند

مانند کف و دیوار، انواع کاشی ها و کاربردهای آنها مورد بحث قرار گرفته است، به طوری که کاشی در عصر حاضر عنصری ضروری در به ارمغان آوردن پوشش و زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان است.
کاشی ها عمدتاً از خاک رس یا هر شکلی از مواد خام معدنی ساخته شده اند، امروزه کاشی ها نیز از مواد بازیافتی ساخته می شوند که آن را به یک کالای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

شکل کاشی ها را می توان از طریق فرآیندهای مختلف به دست آورد، مانند اکستروژن یا پرس در دمای اتاق یا هر روش دیگری که پس از شکل‌دهی به حالت خشک در می‌آید.

کاشی

با قرار دادن این اقلام خشک شده در معرض آتش، این مرحله از پخت با هدف اطمینان از بدست آوردن خواص مورد نظر است، که در زمان عرضه در بازار و در کاربردهای ساختمانی به دست می آیند.

کاشی ها در ساخت و ساز ساختمان ها انواع مختلفی دارند.

آنها ممکن است به صورت شیشه ای یا بدون لعاب باشند، طبیعتاً غیر قابل احتراق هستند و کاشی ها تحت تأثیر نور قرار نمی گیرند.
مانند کاشی های کف که عمدتاً در داخل یا خارج ساختمان اعمال می شود، متعلق به کلاس سرامیک است و به آن کالاهای سفید می گویند.

کاشی های دیوار و کف به دو صورت لعاب دار و بدون لعاب در دسترس هستند و کاشی های دیوار اغلب با یک لایه نازک لعاب زمانی که در بازار موجود است لعاب می شوند.

کاشی های کف تا حد زیادی برای زیبایی و حرکت طراحی شده اند، اما در معرض بارگذاری بیشتری هستند، استرس و سایر اعمال فیزیکی نامطلوب.