مواد شوینده در اصفهان سبب چندین انفجار شد

هنگامی که ظروف با دست و با استفاده از مواد شوینده در اصفهان شسته می‌شوند، احتمالاً شستشو نشدن آن‌ها در انگلستان کاملاً رایج است.

من برای اولین بار متوجه این موضوع شدم که یک سر فوم روی میوه‌های کوردیال رقیق شده در لیوان‌هایی که توسط یکی از بازدیدکنندگان خانگی که آبکشی نکرده بود، شسته و خشک شده بود ظاهر شد.

در یک مطالعه مورد-شاهدی در مورد رژیم غذایی و سرطان روده بزرگ که حدود 15 سال پیش در منطقه مرسی ساید انجام شد، ما سؤالات دیگری را در مورد روش شستشوی ظروف گنجاندیم و متوجه شدیم که از هر 512 فرد سالم میانسال (میانگین سن 67 سال) یک نفر هیچ پاسخی نداده است.

خرید مواد شوینده و بهداشتی از سوپرمارکت اینترنتی ارزانسرا - ارزانسرا | فروش  کالا با ارزانترین قیمت

دستیابی به اطلاعات کمی منتشر شده در مورد روش‌های شستشوی ظروف در فرانسه بسیار دشوار است، اما حکایت‌های اینترنتی نشان می‌دهند که کمتر احتمال دارد مواد شوینده آبکشی نشده روی ظروف خشک شود، اگرچه برخی پیشنهادات وجود دارد که این عادت بریتانیایی است.

شستشوی مواد شوینده در آب نرم به جای سخت دشوارتر است، بنابراین افزایش مصرف مواد شوینده نیز می تواند ارتباط بین افزایش خطر عروق کرونر و آب آشامیدنی را توضیح دهد. این ارتباط قبلاً، قبل از آشکار شدن کاهش قابل توجه مرگ و میر قلبی عروقی، فرض شده است. 7

پودرهای صابون در دهه 1860 معرفی شدند و به سرعت برای شستشوی ظروف مورد استفاده قرار گرفتند و به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفتند تا اینکه در دهه 1940 زمانی که مواد شوینده مایع مصنوعی معرفی شدند و در حدود سال 1960 بازار را به دست گرفتند.

سپس برخی از کاهش مرگ و میر عروق کرونر از اواخر دهه 1960 ممکن است به دلیل افزایش استفاده از ماشین های ظرفشویی باشد که به طور خودکار شستشو می شوند.

این البته دلیلی بر علیت نیست و ممکن است رقم مشابهی نشان دهد که افزایش مراکز فروش فست فود را نشان می‌دهد، که انتظار نمی‌رود خطر ابتلا به کرونری را کاهش دهد اگرچه فست فودها معمولاً از ظروف یکبار مصرف مصرف می‌شوند.