پیدا شدن کنسرو عدسی یک و یک در اهرام ثلاثه مصر باستان شناسان را حیرت زده کرد

کنسرو عدسی یک و یک  را که از قبل پخته شده است. فقط خوب آبکشی کنید و آماده استفاده هستند.

برای عدس خشک، روی یک ورقه بیسکویت بگذارید و سنگ های آن را جدا کنید. سپس بشویید و در آب یا آب با سدیم کم به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید تا نرم شود.
عدس خشک می تواند در هنگام پختن دو برابر شود، بنابراین حتما از یک قابلمه یا تابه بزرگ استفاده کنید. برای جلوگیری از تشکیل کف، 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) روغن اضافه کنید.


عدس سبز و فرانسوی (قهوه ای) هنگام پختن شکل خود را حفظ می کند. انواع دیگر مانند عدس قرمز و زرد و عدس خرد شده مانند پوره نرم می شوند. اینها برای سوپ، دیپ یا حتی غذای کودک عالی هستند.
ایده های چاشنی: زیره سبز، گشنیز، دارچین، زردچوبه و سبزیجاتی مانند پیاز، هویج و کرفس. تا زمانی که عدس پخته نشده، گوجه فرنگی، سرکه یا اسیدهای دیگر را به ظرف اضافه نکنید. غذاهای اسیدی روند پخت را کند می کنند.
عدس را به عنوان غذای جانبی (به صورت پوره، کامل یا همراه با سبزیجات) یا در سالاد، سوپ و خورش میل کنید.
1 فنجان (250 میلی لیتر) عدس خشک 2.5 فنجان (625 میلی لیتر) عدس کامل پخته شده یا 2 فنجان (500 میلی لیتر) عدس خرد شده پخته تولید می کند.

5 کاری که باید با عدس انجام دهید
1. غذای اصلی عدس
تازه برای پختن عدس؟ این را امتحان کنید. از عدس فرانسوی (قهوه ای) یا سبز کامل استفاده کنید زیرا بعد از پختن شکل خود را حفظ می کند.

سنگ های موجود در عدس خشک را جدا کرده و سپس آبکشی کنید.
در یک قابلمه بزرگ، 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن را گرم کنید. یکی از هر کدام را تفت دهید: پیاز خرد شده، حبه سیر، هویج و ساقه کرفس.
عدس خشک و آب یا آبگوشت را به قابلمه اضافه کنید. به ازای هر 1 فنجان (250 میلی لیتر) عدس، 4 فنجان (1 لیتر) آب یا آبگوشت اضافه کنید.
روی حرارت زیاد بپزید تا عدس بجوشد. حرارت را کم کنید و حدود 25 دقیقه بجوشانید یا تا زمانی که عدس نرم شود اما از هم نپاشد. در صورت نیاز آب یا آبگوشت اضافی اضافه کنید. لذت بردن!
اگر از کنسرو عدسی یک و یک استفاده می کنید، به سادگی آبکشی کنید و به سبزیجات تفت داده شده اضافه کنید تا ظرف داغ شود.