کود اوره آزاد با تخفیف 70 درصد حراج شد

کود اوره آزاد محصولی است که به طور طبیعی از متابولیسم پروتئین تشکیل می شود و می تواند از طریق مدفوع دفع شود.

کود اوره آزاد که هم به عنوان کود در محصولات کشاورزی و هم به عنوان خوراک دام در بخش کشاورزی استفاده می شود، در نتیجه واکنش آمونیاک بی آب با فشار بالا (180) به دست می آید.

کود اوره آزاد که به دلیل رنگ سفید و بی بو خود شناخته شده است، به دلیل حلالیت آسان در آب، کاربرد عملی آن را نوید می دهد.

کود اوره آزاد که در دسته کودهای نیتروژنی طبقه بندی می شوند را می توان هم از خاک و هم از روی برگ استفاده کرد بنابراین نیاز گیاه به نیتروژن تامین می شود، باکتری اوره در خاک باید برای تشکیل نیتروژن آمونیوم واکنش نشان دهد.

با توجه به دمای خاک و غلظت باکتری اوره در خاک تغییر می کند، کود اوره آزاد به عنوان یک ماده مغذی مورد استفاده برای تامین نیاز نیتروژن گیاهان تعریف می شود.

کود

محصولی که به تسریع رشد گیاه کمک می کند، شادابی می بخشد، به فتوسنتز کمک می کند و عملکرد را افزایش می دهد، محصول را در تمام مراحل رشد پشتیبانی می کند.

کود اوره که تقریباً در هر محصولی ترجیح داده می شود از مشکلات ناشی از کمبود اوره جلوگیری می کند، هنگامی که اوره کافی نباشد، رشد محصول کند می شود، برگ ها پژمرده می شوند و عملکرد کاهش می یابد.

با توجه به ارائه با عنوان خاک، مواد مغذی گیاهی، کود دهی، انواع کود توسط گروه محصولات زراعی دانشکده کشاورزی دانشگاه مصطفی کمال، کود اوره کودی با بالاترین میزان نیتروژن با میزان نیتروژن 46 درصدی است.

100 کیلوگرم اوره روز حاوی 45-46 کیلوگرم نیتروژن خالص است.

کود اوره کودی است که مقدار زیادی نیتروژن در آن وجود دارد، با این حال، کودهای ترکیبی دو و سه مغذی معمولاً حاوی کود اوره هستندف به همین دلیل می توان از کودهای کامپوزیتی مانند 20.20.0 (نیتروژن، فسفر) و 15.15.15 (نیتروژن، فسفر و پتاسیم) به عنوان کود اوره در بین عموم نام برد.

تاکید می شود که کودهای مرکب به معنای شناخته شده کودهای اوره نیستند، بلکه حاوی یک جزء دیگر در فرمول خود هستند.